NuffNang

Isnin, 11 Mac 2013

BMW RT1200 atau Kawa GTR 1400

Salam,

Bukan untuk aku pun sebenarnya...mungkin lambat lagi. Ada member dalam dilema nak hupgrade motor baru. Dah jemu dengan motor naked agaknya. Atau mungkin bercita cita nak meneroka lebih jauh lepas nie.

Alang alang kawan aku dah minta pendapat aku, maka aku pun google laa. Dan sementara ada ilmu sikit sikit nie, maka marilah kita berkongsi. Apa yang aku tulis nie bukanlah dari pengalaman aku, tapi daripada pembacaan aku jerr.

Manakah yang lebih menarik, samaada memilih Kawasaki GTR1400 atau BMW RT1200? 

Khabarnya memiliki sebuah BMW adalah lebih tinggi harga mentenennya. Betul ker? Dari segi muka, mungkin kedua dua motor nie agak sama kot..Iras iras. tapi lambang dia memang beza berbeza laa, Tapi kalau dilihat kos mentenen kereta BMW, memang agak tinggi kot (bagi golongan marhaens macam aku nie).

Khabarnya motor BMW nie agak tinggi sikit. Dan juga berat sedikit berbanding GTR1400. 



Kawasaki GTR 1400?


Khabarnya motor ini agak ringan, dan dikhabarkan ada beberapa rider yang terjun parit akibat terlebih accelerate. Muka memang hensem laa..sesedap mata memandang. Laju? pasti laa laju motor nie. Antara berani dengan tidak jerr kot. Tapi kelajuan bukanlah ukuran kalau nak pakai motor touring nie. Pun begitu, motor nie sangat stabil. Dilengkapi dengan ABS dan KTRC.





Lain lain info, esok aku google lagi. Sekarang nak lelapkan mata dulu. Esok kerja subuh...
Catat Ulasan

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...