NuffNang

Isnin, 11 Mac 2013

BMW RT1200 atau Kawa GTR 1400

Salam,

Bukan untuk aku pun sebenarnya...mungkin lambat lagi. Ada member dalam dilema nak hupgrade motor baru. Dah jemu dengan motor naked agaknya. Atau mungkin bercita cita nak meneroka lebih jauh lepas nie.

Alang alang kawan aku dah minta pendapat aku, maka aku pun google laa. Dan sementara ada ilmu sikit sikit nie, maka marilah kita berkongsi. Apa yang aku tulis nie bukanlah dari pengalaman aku, tapi daripada pembacaan aku jerr.

Manakah yang lebih menarik, samaada memilih Kawasaki GTR1400 atau BMW RT1200? 

Khabarnya memiliki sebuah BMW adalah lebih tinggi harga mentenennya. Betul ker? Dari segi muka, mungkin kedua dua motor nie agak sama kot..Iras iras. tapi lambang dia memang beza berbeza laa, Tapi kalau dilihat kos mentenen kereta BMW, memang agak tinggi kot (bagi golongan marhaens macam aku nie).

Khabarnya motor BMW nie agak tinggi sikit. Dan juga berat sedikit berbanding GTR1400. 



Kawasaki GTR 1400?


Khabarnya motor ini agak ringan, dan dikhabarkan ada beberapa rider yang terjun parit akibat terlebih accelerate. Muka memang hensem laa..sesedap mata memandang. Laju? pasti laa laju motor nie. Antara berani dengan tidak jerr kot. Tapi kelajuan bukanlah ukuran kalau nak pakai motor touring nie. Pun begitu, motor nie sangat stabil. Dilengkapi dengan ABS dan KTRC.





Lain lain info, esok aku google lagi. Sekarang nak lelapkan mata dulu. Esok kerja subuh...

8 ulasan:

KANG LATEP berkata...

haha..Sebagai pemilik Rt, ingin mencadangkan kalu nk handling mudah, RT lah..Rt Jauh lebih ringan berbanding GTR..mudah mencilok dicelah kesesakan

Kalau nk laju..GTR lah

Mentenen tinggi hanya persepsi..ada juga kebenaran tp sedikit saj..motor besor ni mentenen lebih kurang sama saja...

Kalau nk kelainan..RT lah..GTR bersepah sgt..hehe...

Aku Budak Nerek berkata...

Hahahaa..Inilah jugak yg saya cuba sampaikan pada member tu..
Tapi tak tau dari segi reger pulak camner..New GTR vs second RT? Sama harga tak?

KANG LATEP berkata...

new gtr harga dl 110k, new rt dlm 130k..2nd hand boleh dirujuk di mudah.com. boleh dpt gambaran

aboyNajun berkata...

dari segi keselesaan 2-2 tak pernah rase hu..hu.. tapi kalau tanye aku angkat gtr la kot..(motor impian tue)

MawarPutih berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
syaffeka berkata...

xminat motor tp nk kete..heheh kami org raub..salam singgah :)

Unknown berkata...

Interesting enuf to hear your analysis over the two great bikes..Owning a GTR and having ridden an RT its not a hard call at all, I think maybe just on budget issues and preferences. But so far the RT in full tank can cover more miles rather than GTR on the same speed. And the handling rather than GTR tat is made for speed the RT is layback and suits mighty finely on tighter or town roads , comfy hehehe. But for roughness, cheaper maintanence( you can argue on that still), big engine and speed fan...go for GTR. Just my two cents

Tanpa Nama berkata...

Dari segi ketahan boleh share tak?

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...