NuffNang

Rabu, 8 Ogos 2012

Ride Buka Puasa PD - Singgah Makan

Salam,

Sempena bulan Ramadhan nie memang tak ada banyak ride makan. Aktiviti terbatas, motor pun duk kat rumah jer banyak. Tak keluar. Sekali sekala tu bila dapat bersama sama berbuka puasa sekali pun okay jugak.

Agenda asal yang diprogramkan oleh Tuan Presiden Azlan Kamil adalah berbuka puasa di Bagan Lalang Selasa minggu lepas. Namun akibat masalah yang tidak dapat dielakkan, aku terpaksa tidak meng"join"kan diri. Sorry laa kengkawan, ada masalah problem tu.

So kali nie, kami berdiskussi untuk berbuka puasa di Port Dickson. Plan awalnya untuk menghadiri Buffet Ramadhan di Permaisuri Resort PD. Tapi disebabkan ramai yang tak confirm, dan confirmation  hanya tercapai sekitar jam 5 petang. So yang confirm petang tu, aku dan Paan dengan Versys GS 650 Adventure, Azlan dan mamat dengan GTR 1400, Wak dengan ER6n Super Motard dan Jamel dengan R6nya. Tapi aku cuba sedaya upaya mendapatkan tempat buffet kat Permaisuri tu, namun akhirnya hampa apabila dikhabarkan hanya ada 2 kekosongan manakala kami berenam.


Jadi apabila keputusan dibuat pada saat saat akhir, Paan mencadangkan agar kami lepak ajer kat kedai kedai makan di sekitar area PD. Kami bergerak dari Petronas Mambau sekitar jam 6.40 petang. Destinasi kami kali ini adalah Port Dickson batu 4. Lepak ajer laa kat mana mana kedai tomyam yang ada.

Sampai kat PD dalam pukul 7 petang, aku bawak diaorang lepak kat Restoran Singgah Makan. Aku pun tak pernah makan kat sini sebenarnya. Jadi trial and error ajer laa. Sampai kat sini, Mamat terus mengorder makanan dan booking meja. Nampaknya ramai jugak pelanggan petang nie, tapi masih ada meja makan yang kosong. 




En Mamat mengorder menu yang agak memberahikan jugak petang tu. Orang yang expert memang pandai nak order. Untuk pengetahun, member aku nie ada kedai makan seafood kat Bagan Lalang. So kalau korang ada event kat sana, roger aku. Nanti aku berdiskussi dengan member aku nie..hahaha.


Menu yang dipilih untuk kami petang tu adalah Siakap Sweet Sour 2 ekor, Ikan pari dan Kembong Bakar, Sup Ekor, Kailan Ikan Masin, Sotong Celup tepung, Udang Sambal petai, Kerabu Mangga, air tembikai dan beberapa menu lagi yang aku pun dah tak ingat dah.


Walaupun menu sampai agak lambat, maklum laa sebab kami pun lambat sampai tapi tidak menghampakan. Selesai makan, kami tersandar kekenyangan. Sembang sembang berbagai topik sampai tengah malam. Seronok mendengar celoteh Coach Jamel, seorang jurulatih renang di Putrajaya. Kalau korang nak belajar berenang mahupun menyelam, korang boleh contact member aku nie. Pengalaman tidak terbatas! Nanti aku arrangekan...hehehe

En Mamat

Wak Lan dan En Mamat, geng GTR
Last last bila dah kenyang, kami pun blah balik ke Senawang. Senawang memang sibuk kalau waktu malam nie Lebih lebih lagi kalau dalam bulan Ramadhan nie. Bazaar Ramadhan serta gerai menjual aneka barangan waktu malam memang menyesakkan. Aku pun tak tau dari mana diorang ni datang. Memang penuh setiap malam. Tapi memang happening laa..

Coach Jamel R6. Tiada dalam gambar Paan dan Wak ZulZamri.
Last last dalam pukul 1130 malam, kami pun bersurai. Thanks pada kengkawan yang sudi datang menjengok aku kat Senawang nie. Semoga ukhwah persahabatan ini akan berpanjangan..

2 ulasan:

maza berkata...

..uiks! makan2 aje..
berenang2 sambil mencari duyung tak ada ke?

hehehe

Aku Budak Nerek berkata...

Hahaha...Duyung pun pergi buka posa jugak time nie Maza.!

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...