NuffNang

Selasa, 28 Ogos 2012

Burung Hantu ke Tasik Kenyir-Day 2

Salam,

Hari nie bangun tidur dengan keadaan badan yang agak sengal sengal, Maklum lah semalam baru ajer menghabiskan 700km. Pagi nie rider bersarapan di rumah mertua Wak Lan, dengan hidangan nasi dagang. Memang sedap lah, duk Tengganu kena laa makan nasik dagang. Baru laa kena dan matching.

Selesai sarapan, destinasi utama adalah ke Pasar Kedai Payang. Tak sah pulak rasanya kalau dah sampai Terengganu tapi tak melawat ke tempat nie.


Jamel R-6 berbincang dengan Paan, agaknya nak pasang box kat R-6..Hehehe
Selesai bershopping ala kadar, rider berlepas pulang. Destinasi adalah untuk ke Tasik Kenyir di Kuala Berang dan seterusnya melalui jalan yang tidak bersambung di dalam Google Maps. Heheheehe..pinjam kata kata dari Diari Motosikal, AdyBarbarian. 

Suasana dan jalan ini sangat disyorkan kepada pencinta alam semulajadi. Memang cantik dan saujana mata memandang. Riders sampai di sini pada jam lebih kurang jam 2 petang. Kalau tak percaya, boleh check dengan Kang Latep yang juga pernah ride melalui jalan ini. 



Melewati jalanan yang cantik untuk meleper dan dapat diperhatikan rider rider mula mengeluarkan taring serta skill skill terpendam. Seperti kata Jamel, ride ke Terengganu through Jeli and Tasik Kenyir nie dah mengalahkan 1000 corners. Boleh diibaratkan seperti 1300 corner..hahahaha

Rider selamat sampai di Cameron Highland pada jam 4 petang. Dah tak banyak gambar yang dicapture. Maklumlah, badan pun semakin penat dek kerana terlalu melayan corner. Inilah syurga bagi motor motor perang.  


Jalanan pulang melalui laluan Lebuhraya Utara Selatan agak sibuk petang tu. Maklum lah, esoknya dah start sekolah semula. Rider selamat sampai ke Putrajaya jam 9 malam, setelah melalui 1299km dan melayan 1300 corner. Penat yang tidak terkata.

Mamat selamat sampai ke Bagan Lalang jam 10 malam. Satu pengalaman ride yang tidak terkata. Kesimpulan yang dapat dibuat, rider sportbike seronok bermain corner, namun penat. Hamdan R1 bagitahu, terus menggigil lepas mandi. Nak demam laa tu. Rider motor tong, selamba jerr. Siap dengarnya, ada yang boleh corner berdiri. Fuhh, skill sangat tu...

Jumpa lagi di lain ride!!

2 ulasan:

Globe-Rider berkata...

Nice Ride, Brahh!!

..globe-rider..

MawarPutih berkata...

Terbaekkk.

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...