NuffNang

Selasa, 11 Februari 2014

Menerjah Popia Kuala Kangsar, Stadium Paroi, Negeri Sembilan

Salam,

Selalu sangat keluar mengembara jalan jalan cari makan ke tempat orang, rupanya kat tempat sendiri pun ada port port menarik yang boleh dijelajah. Cuma bezanya, takyah laa nak keluar duit minyak banyak sangat untuk sampai ke destinasi. kejab pun dah boleh sampai dah.

Diilhamkan dari resepi gurunya yang berpengkalan di Kuala Kangsar, rasa popia ini memang tidak lari daripada Popia Kuala Kangsar. memang kalau diamati, terdapat satu notis yang ditampal di cermin tempat popia ini dipamerkan. Sejarah bagaimana beliau berguru dengan pengasas popia Kuala Kangsar ini, dan membuka kedainya sendiri bertempat di stadium Paroi ini. Memang ramai, kalau hari biasa pergi, meja memang penuh. Selalin dari popia basah, kedai ini juga mempertaruhkan popia goreng yang tidak kurang juga kelazatannya. Begitu juga dengan cucur udang, yang amat menjadi kegemaran kepada aku sendiri.


Selalin dari popia yang menjadi trademark untuk kedai ini, korang boleh amati dan order menu menu lain yang terdapat di kedai ini. Nombor telepon pun ada terdapat kat signboard tu. Jadi bagi korang yang tinggal jauh dan berhasrat untuk mencuba, so korang boleh telepon dulu. Takut nanti korang sampai tapi kedai tutup pulak, kecewa laa pulak.


Bagi aku, tidak mengecewakan. Korang yang datang dari jauh pun, boleh mencuba. Tapi sedap itu subjektif, mungkin aku rasa sedap tapi korang rasa tak. So yang tu termasuk dalam kategori lain laa...Cuba dulu dan nanti boleh share.


Catat Ulasan

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...