NuffNang

Jumaat, 20 Mei 2016

CT100 masuk bengkel

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Sebagai menyahut seruan abam abam bosa yang dah ride hampir sampai ke Mekah naik EX5, aku pun secara tiba tiba jadik semangat pulak nak ride naik moto cub nie. Nak boli mutu baru, kewangan tak mengizinkan. Jadi mutu girlfriend aku lerr yang kena lenjan.

Walaupun mutu nie sangat tak bersesuain dengan struktur tubuh badan aku yang bagak, namun demi semangat permotoran aku lenjan jugak mutur nie. Walaupun nampak mcm kartun, walaupun nampak macam gajah naik beskal, tapi alhamdulillah aku dah sampai Muar dah naik mutur nie. Tapi naik sorang jerr laa, jangan buat pasal naik dua orang....


Sobolum nak plan pie ride ke Pantai Timur nie, mutu nie aku hantar poie serbis sikit. Lagipun ado bunyi cam bosi longga pulak kat bahagian box belakang nie. Ghupo ghupo eeh, tapak pomogang top box tu dah patah. Jadi sey weldingkan semulo dan toruih cabut top box tu. tak yah pakai laie. 



Memang bosi tu sonang patah, sobab tapak box tu dio ikat toruih ko body tu. mano nak kuek. Box tu kan borek, minyak 5kg pun solambo yoo angket ket ateh tu. Lelamo patah laa dio. Kalau teringin nak pakai box laie, kono boli tapak yang toruih ikat ket frame body.



 

Bilo dah siap, takdo laa bunyi bunyi polik tu laie. Mahal gak upah nak welding nie, tapi dah tak ado kemahiran nak buek sendiri, bayar yoo laa. So mutur pun dah siap tuka minyak itam samo serbis, buleh laa kito plan nak poie ride...ke mano destinasi kito? Mohh laa kito buko google maps atau poto...kita study route eeh semulo.

Tiada ulasan:

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...