NuffNang

Khamis, 19 Mei 2016

Menerjah Ikan Bakar dan Asam Pedas Wak Jos

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera,

Baru baru nie aku on the way balik dari Johor Bahru ke Senawang. Waktu tu pun dah petang, dalam pukul 5 petang. Perut pun lapar sebab belum makan tengahari lagi. tiba tiba tekak nie teringin pulak nak makan asam pedas. Terpikir jugak mana nak cari asam pedas kalau dah petang petang cam nie.

Aku pun keluar dari highway dan masuk ke Exit Pagoh. Hajat di hati nak ke Muar laa tu, nak tengok jugak laa kot kot kalau ada jual durian kat tepi jalan kerr. Tapi takder pun, sebab bukan musim durian agaknya.

Sampai kat Muar, aku terpandang ada signboard Medan Ikan bakar Sabak Awor. Aku pernah tahu tentang tempat nie dari bualan mulut sahabat sahabat. Tapi tak pernah pergi pulak sebab aku bukan penggemar ikan bakar. Tapi tak per laa, dah alang alang sampai tu apa salahnya kalau singgah kejab.

Nak masuk dalam bukan jauh pun dari jalan besar tu. Jalan depan jerr sikit dah sampai. Mulanya aku pergi ke Medan Ikan Bakar tu, pastu tak singgah. Pusing pusing lagi terjumpa pulak Restoran Wak Jos nie. Sebab signboard dia ada tulis Asam Pedas, itu sebab aku singgah. 

Waktu aku sampai tu jam 6 petang. Aku tengok sunyi jerr tak der orang. Bila aku dah parking, kejab lagi tengok banyak kereta baru sampai. Umang aihh, ramainya orang. Patut laa, rupanya kedai nie buka start pukul 6 petang sampai 11 malam.



Kedai nie terletak hujung sekali, dari sini anda boleh nampak Sungai Muar kot. Selesa laa kedai nie, besar dan cukup kelengkapan. Ada surau kalau nak solat. Sesuai kalau nak berbuka puasa kat sini, senang sebab fasiliti tu lengkap.

Rupa rupanya Wak Jos nie memang ada kedai ikan bakar kat Medan Ikan Bakar tu, dan ini adalah cawangan nya. Menurut info info dari sahabat sahabat aku kat Muar, katanya Wak Jos Ikan bakar nie memang popular....Owhhh...patut laa pun.


Memula tu cadang nak order asam pedas jerr, tapi girlfriend aku dah terorder menu menu lain sekali...hihihi. Yang jadi pilihan, ikan pari untuk asam pedas, udang laut untuk hero aku masak butterprawn, sotong goreng tepung (Famous agaknya, sebab aku tengok setiap meja ada menu nie), ketam masak sambal, dan kailan ikan masin.


Alaa, makan pun 3 orang jerr, buat apa nak order banyak banyak. Yang penting ada asam pedas tu. Tunggu pun tak lama selepas ambik order tu, tak lama tu makanan pun sampai. servis yang bagus, boleh bagi pujian pada Wak Jos.






Masakan kat sin isemuanya sedap. Alhamdulillah. Sedap tu subjektif kan? Tapi bagi aku, sedap laa. Bagi korang tak tau laa aku...memasing punya selera. Tapi bila bab nak membayar tu yang best, dengan semua menu yang ada, jumlah semua bayaran hanyalah RM 58. Okay tak? Murah laa kott...kan? Bagi korang yang memang kaki makan ikan bakar/seafood, okay tak harga nie?

Tiada ulasan:

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...