NuffNang

Jumaat, 20 Mei 2016

Menerjah Pasar Ampangan - Jom pekena roti benggali kawin

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Kali nie aku jenjalan cari breakfast kat pasar pagi sebelah pasar Ampangan. Nampak memang meriah untuk beli breakfast kat sini. Dah nampak macam pekan sehari dah. Kalau korang tersesat ke area sini, terutamanya area Ampangan boleh laa korang terjah cari sarapan pagi kat sini. Ada banyak sarapan pagi yang dijual, termasuk laa sarapan pagi dari negeri Johor, Negeri Pantai Timur dan juga sarapan sarapan pagi lazim rakyat Malaysia.

Dalam banyak banyak sarapan pagi yang dijual kat sini, aku tertarik pulak melihat ada golongan pakistan yang jual roti naik moto. (yer ker tak Pakistan, aku pun tak tau....Hehehe). Memang ramai kumpulan nie, ada laa dalam 3-4 orang kot menjual benda yang sama.


Dan yang peliknya ramai pulak yang pergi membeli roti nie. Aku pun pergi laa ushar. Owhh rupa rupanya mereka nie menjual roti benggali bersama dengan planta+kaya. Macam roti kawin tu...Ok Ok. Jom kita try sepeket.


Harga sepeket roti nie dijual dengan harga RM2.50. Roti akan dipotong dan dibuang bahagian kerasnya kemudian akan ditangkup dua. Satu lapisan kaya yang dibuat sendiri dan satu lagi lapisan planta. Dengan roti yang sangat lembut, memang terasa kesedapannya...hahaha. Sebab tu ramai sangat aku tengok orang datang untuk membeli. Memang sedap...


Sekarang nie, kalau aku pergi ke sini untuk membeli sarapan, memang aku akan singgah dan beli roti nie. Layann jugak makan pepagi. Kaya pun sedap, katanya buat sendiri tapi ntah laa betul ker tak. Yang pasti memang diaorang tak kedekut nak bagi kaya nie banyak sikit. Tu yang bertambah sedap tu...



Aku tak pasti laa tempat korang ada ker tak jual roti camni. Kalau nak buat sendiri pun boleh, tapi aku malas. Sebab nanti kalau beli setin kaya tu, tah berapa lama laa baru habis. Last last masuk semut dahh..

(Mintak mahap laa kalau aku salah buh tajuk, sebab memang aku tak tau nama roti tu apa sebenaqnya...)

Ramainya orang dah macam pekan sehari Temerloh dah...hehehee

Beraneka juadah sarapan pagi..

Tu diaa. ..nasi puyuh penyet pun ada

Catat Ulasan

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...