NuffNang

Selasa, 31 Januari 2012

Cendol Abang Madzir, Senawang

Salam,

Apakah minuman yang paling menyelerakan kalau di waktu tengahhari? Dikala tekak terasa kehausan dan kering? Bagi aku, cendol adalah jawapannya. Dan tak semua cendol dapat memenuhi citarasa aku. Ada yang tawar, tak masin ataupun tawar tak manis.
 Tengahhari tadi, aku bersama Azri macam biasa melepak kat gerai cendol nie. Tadi masa aku balik mengayuh, gerai cendol nie belum bukak lagi. Sekarang dah bukak dah..jom pekena cendol kat sini.

Gerai nie terletak di kawasan Senawang Jaya. Betul betul kat tepi jalan. Brader nie pun berniaga pakai motor roda tiga ajer. Kalau korang tengok gerai dia nie, memang simple ajer. Ada laa tiga empat bijik meja di buka kat bawah pokok tu tempat korang nak melepak sambil makan cendul.


Ada dua jenis cendol yang ditawarkan, cendul pulut dan juga cendul kacang. Dua dua aku suka makan. Sedap dan kena betul dengan selera aku. Cukup segalanya. Regernya pulak setaraf gerai tepi jalan jeer. 1.30 sen untuk semangkuk.

Abang Madzir punya cendol nie dibuat secara tradisional. Still guna peralatan tradisional tu. Tapi ais dia still halus dan tak kasar. 

Aku pekena dua mangkuk cendol tengahhari tadi. Semangkuk cendol pulut dan semangkuk cendol kacang. Puas hati...
 Kalau tak caya, tengok laa kat atas meja nie haa. Berderet mangkuk cendol yang aku ngan Azri makan..keh keh keh..


So, kalau korang datang atau singgah kat Senawang nie. Aku suka merekemenkan cendol abang Madzir nie. Makan dan test, then bagi tahu aku kot kot taste aku nie out kaa. Tapi sepanjang masa nie, taste aku still tak menghampakan laa...Gerai nie bukak dari jam 12 tghh hari sampai 4 petang jeer kot..So korang kena awal laa. Lokasi, berdekatan dengan Shell Senawang.

5 ulasan:

aboyNajun berkata...

kene pi rase nie... thanks for sharing bro!

Aku Budak Nerek berkata...

aboyNajun,,Bagi aku cendol nie sempoi. Kurang publisiti, tapi taste superb bro. Hygiene..

M@W@R Q@SeH berkata...

lama x mkn cendol...nk tips sy kn..tgk link ni..
http://belogdaku.blogspot.com/2011/12/tips-tambah-follower-blog.html

Aku Budak Nerek berkata...

M@W@R Q@SeH ..TQ, saya musti cuba..hahaha.

Unknown berkata...

Assalammualaikumm..tmksh buat admin yg sudi share cendol ayah sy...maaf sblm itu ingin sy perbetulkn nama ayh sy...( Wadzir) bkn la madzir...terkejut dn terharu sy melihat blog admin...tmksh diatas perkongsian blog ini...alhamdulillah..semoga admin diberkati Allah s.w.t selalu amin...

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...