NuffNang

Selasa, 31 Januari 2012

Kayuhan Pre Kerja Amal

Salam,

Group aku telah merancang untuk membuat satu kayuhan amal bersama sama Masjid Taman Rasa Sayang bulan 3 nie. Kayuhan kami akan menuju ke daerah Rembau, dan akan meluangkan masa bersama penduduk penduduk di kampung yang terpilih.

Dalam acara dan program yang dirancangkan tersebut, kami akan bergabung bersama sama dengan Group basikal lain yang ternama di dalam Senawang ini. Tujuan kami adalah untuk beramal dan membuat bakti kepada penduduk kampung. Antara rancangan yang dirancangkan adalah seperti membersihkan kawasan kubur, membersihkan surau dan juga melawat rumah anak anak yatim yang terpilih.

Jadi, pagi ini kami telah mencuba masa yang akan diambil dalam kayuhan ini. Program kami akan bermula di Senawang dan akan berakhir di Senawang juga. Bermakna, kayuhan bermula dari Senawang-Rembau-Senawang.
Kayuhan latihan pagi ini disertai oleh 5 pengayuh. Remy, Azri, Wan , aku dan juga seorang pengayuh muda yang baru turut serta dalam kayuhan kami, Fadzli. Fadzli nie adalah seorang pengayuh fixie pada mulanya. Sejarahnya, dia telah mengayuh fixie dari Senawang hingga ke Port Dickson dan seterusnya menghala ke kota Melaka. Dashyat sungguh budak nie..
Kayuhan pagi nie bermula dengan acara carbo loading. Aku yang sampai agak lambat, tak sempat menjamah apa pun. Hasilnya, kayuhan aku tak bermaya di saat akhir. Sampai kat Rembau pun kami tak makan apa apa, terus sahaja pusing balik ke Senawang kerana kami mengejar masa.
Kayuhan santai pagi nie. Kami kayuh tak laju. Jangkaan kami perlu sampai Rembau dalam masa sejam.
Kayuh pun memang santai dan main main jeer. Santai santai pun, berpeluh jugak laa nak sampai ke Rembau tu. Mana taknya, asyik bukit ajer...
Sampai kat Rembau, kami port kat Petronas Rembau tu. Mula cadangnya nak jumpa member aku si Raziq yang beriya berjanji nak tunjukkan port nasik lemak yang terbaik kat rembau tu. Last last, semuanya kecewa..sebab call berpuluh kali pun tak berangkat. Hampa betul..dah lah lapar nie..

 Bila banyak kali call tak berjawab, kami beredar meninggalkan Rembau. Ikut jalan dalam menuju ke Sepri. Jalan kampung yang sungguh mengasyikkan. Berlatar belakangkan dengan Gunung Rembau yang cantik di kejauhan tu.

Lama jugak berkayuh, akhirnya kami sampai di Pedas. Lepas sebentar kat pondok depan Air Panas Pedas nie. Acara Gantung basikal..hehehe


Semuanya dah berpeluh masa nie. Letih sebab lapar dan panas. Kami gagahkan juga berkayuh sampai Senawang semula pukul 11.30 tengahhari. Kayuhan yang sangat meletihkan, dan panas. Sama sama kita tunggu dan membuat kerja amal..
Catat Ulasan

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...