NuffNang

Rabu, 29 Mei 2013

Johor Premium Outlets

Salam,

Hari tu aku gi jalan jalan ke JayBee. Kakak aku bawak pegi ke JPO. Johor Premium Outlet laa tu. Khabarnya sangat famous di Johor nie. Alkisahnya aku nie bukanlah seorang yang pencinta pakaian berjenama. Asal boleh pakai udah lerr...Simple ajerr.

Berlokasi agak jauh dari bandaraya Johor Bahru. Terletak di daerah Kulai, ditengah ladang sawit. hehehe. Tapi memang boleh nampak laa dari highway PLUS tu. Kat sini, nak masuk parking kena bayar. Yer laa, korang mampu pakai barangan berjenama, takkan laa nak bayar parking pun tak mampu kot..

Kalau korang tak nak bayar parking, boleh ajer cari parking kat belakang tu. Parking tepi jalan. Tapi kalau kena sondol dengan lori tanah ker, lori sawit ker, lori hantu ker...sendiri mau ingat laa kan.


Bangunan nie bukanlah macam macam satu kompleks membeli belah macam biasa kita pergi tu. Aku nak cakap camner pun tak berapa pandai. More to open concept. Pas tu ada laa butik, setiap satu butik mewakili setiap satu jenama terkenal. Kat sini, jangan risau lerr, semuanya original. yerr laa kot. sebab aku tak pandai sangat nak membezakan antara tiruan dan original.


Pandangan aku laa, harga agak murah kalau nak dibandingkan dengan barangan yang sama jenama di luar. Tapi apa yang korang dapat pastinya bukan barangan berjenama yang terkini. Pastinya laa barangan berjenama yang dah lama sikit kan..Tapi org bukannya tahu pun.

Contohnya aku ke butik Levis. Seluar biasa takder pulak aku jumpa, yang ada cuma lah seluar yang reject atau yg tak habis kot. Saiz tak ada laa, warna tak ngam laa dengan citarasa. Tapi korang kena pilih laa. Pasti ada juga yang kena dengan taste korang. Contohnya aku beli Levis 501 kat sini cuma 200++ ajer, compare kat lat luar RM300++. Bezanya, aku tak dapat warna yang aku nak laa. Kasut pulak, aku dapat beli Timberland dengan harga RM 150 jerr, berbeza harga asal yang katanya RM 400++. Yang nie aku percaya, sebab warna aku beli tu memang dijual harga nie, berbanding kasut sama pattern dengan warna lain dijual dengan harga RM 400++. Hmmm...

So apa apa pun...gi lah berjalan, pusing pusing. Tak rugi pun, sebab masih lagi berada kat Malaysia nie. Khabarnya rakyat Singapore ramai sangat yang turun shopping kat sini weekend. Ada sesetengah kedai tu, yang menghadkan bilangan pengunjung..kena queue kat luar menunggu customer lain keluar dulu. Mungkin kedai tu jual barangan yang memang mahal kot...aku tak teringin pun nak masuk..

Apa apapun...Best!!..pergilah melancong...ekekee. Cheers!! 

Tiada ulasan:

Please Click..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...